banner

Imen Ben Amor

avatar

Qualifications: Ph.D University Paris-Dauphine France Management Science Post DEA ESSEC Business School Paris, France DEA Université Paris-Dauphine France Marketing et Stratégie Maîtrise Institut Supérieur de Gestion de Tunis -Tunisia Sciences de gestion option Marketing

Biography

Imen Ben Amor holds a Ph.D in Marketing and Strategy from Paris-Dauphine University (France). She was a PhD fellow at ESSEC Business School (Paris, France) and a Teaching and Research assistant at Paris Dauphine University. Since 2017, she is a state university assistant professor.

Areas of Expertise

QMM

Research Interest

Complex Price Presentation Effects

Imen Ben Amor (2009), « Complex Price Presentation and Perception Process », les 17 et 18mars 2009, Actes de la 3ème Conférence Etudiante de Recherche en Gestion, HEC MONTREAL. 

Imen Ben Amor, Ziad Malas et Salim Azar (2009), “Does immigration change immigrants' relationships toward materialism and money? Exploring the case of North African immigrants in France”, International Conference on “immigration, consumption and markets”, les 18 et19 mai 2009, Université Lille II. 

Imen Ben Amor (2009), Complex price communication: How to make it fairer?", Academy of Marketing Annual Conference, 7-8 et 9 juillet 2009, Leeds Metropolitan University, United Kingdom. 

Imen Ben Amor (2010), « Effets de la Communication des Prix Complexes sur la justice perçuedu Prix : Cas de la Séquentialité de la Communication du Prix Total », Actes du 26èmeCongrèsInternational de l’Association Française du Marketing (AFM), les 6 et 7 mai 2010, Le Mans,France. 

Imen Ben Amor (2010), “Effects Of ComplexPrice Communication On Its Perceived Fairness:Case Of A Sequential Presentation Of The Total Price”, Actes de la 39ndEuropean MarketingAcademy Conference EMAC (Competitive papers), les 2, 3 et 4 juin 2010, Copenhague,Danemark. 

Imen Ben Amor (2013), “Complex Price Presentation Effects: Evidence for procedural Fairness”,Actes de la 42ndEuropean Marketing Academy Conference EMAC (poster session), du 4 au 7juin 2013, Istanbul, Turquie. 

Imen Ben Amor, Pierre Desmet, “Complex Price Presentation: What and When Marketers ShouldAvoid”,article soumis à Journal of Product and Brand Management. 

  • Marketing Fondamental  
  • Méthodes Qualitatives et Quantitaives 
  • Marketing Stratégique 
  • Méthodologie en Gestion 
  • Tests Statistiques et Experimentation  
  • Analyses de données 
  • Etudes de Marché 
  • Gestion d’entreprise 
  • Marketing 
  • Logistics 
  • Marketing Stratégique 
  • Introduction au marketing » 
  • Comportement du consommateur 
  • Statistiques Appliquées (SPSS) 
  • Etudes et Recherches en Marketing 
  • Marketing Stratégique  
  • Comportement du Consommateur et Etudes et Recherches en marketing (ERM) 
  • Statistiques et Modélisation 


right menu